2008. október 29., szerda






Zokni minden mennyiségben

Közel 30 éve tudok kötni, több-kevesebb sikerrel, de valahogy a zoknikötés mindig kimaradt az életemből. Blogbarangolásaim során több helyen is felfedeztem zoknikötő ügyeseket, sőt, szuper leírással is találkoztam. Nekem sem kellett több, elhatároztam, hogy a hosszú hétvégén kipróbálom. Maradék fonalak (némelyik legalább 20 éves) csak-csak akadt a lakásban, de zoknikötőtű, az sajna nem. Eszembe jutott, hogy az írószeres fiókban akad néhány hurkapálca, még a Lányok általános iskolás korszakából, sőt, jobb minőségű, masszív is volt annyi, amennyi kellett. Már csak férjuramat kellett megfűzni, hogy hegyezze, faragja kötőtű formára. Szerintem küllemre elég jól sikerült, és ami a legfontosabb, használni is tudtam. A végeredmény itt látható.








Egy kicsit ormótlannak találtam ezt a zoknit, a fonal hibájának róttam fel, azonban a próba során kiderült, hogy szépen fekszik a lábfejen. Ezen nekibuzdulva hétfőn irány Debrecen, éppen őszi szünidejét itthon töltő, Szegedre költözött leánykámmal, és egyéb ügyintézés mellett harci feladat volt kötő- és hímzőfonalat árusító üzlet felkutatása. Egyet ismerünk a városban, de ott az eladó annyira nem szimpi, hogy oda inkább nem mentünk. A hobbiboltos adott egy tippet, és csodák csodájára meg is találtuk. Szemem-szám tátva maradt, annyi sok szép minden volt a boltban. Rögtön vásároltunk is néhány zoknikötésre alkalmas fonalat, kötőtűt, egy csomó hímzőfonalat a kisebbik leányzómnak (őt is utolérte a kreatívkodás), illetve anyagot, csipkét.
Egy részük itt látható.




Még hétfőn este neki is kezdtem a zokniprojektnek. Kedd estére készült el az itt látható alkotás.


Két bánatom van vele kapcsolatban: ezt is ormótlannak találom, illetve egy kicsit hosszú lett a talpa része. Sebaj, a párját kicsit karcsúbbra készítem, és ezt is visszabontom legalább a sarokrészig.
Az alkotás örömömre szolgált, csak a bal kezem gyűrűsujja van egy napja lezsibbadva. Valahogy nem sikerült a zoknikötőtűvel barátságot kötnöm. Majd igyekszem megszeretni, hisz vár rám még néhány gombolyag fonal.

Nincsenek megjegyzések: