2009. április 22., szerda

Akkor ahogy ígértem ...

megmutatom legfrissebb kész művemet, a Shetland kendőt. Imádom ezt a mintát kötni is, és nézegetni is, szerintem csodaszép. Sokan meg is kötögetjük többször is. Méreteit tekintve nem egy "Moncsis" darab, csupán 75x170 cm-esre sikeredett. A vége felé a madzagom kicsúszott a tűből, nem győztem a szemek után szaladni, míg végre sikerült felszednem egy teflontűre, mert a másik bambusz 6-osom foglalt. Mivel rossz szokásom, hogy a félkészeimet sor közben rakom le (általában két bealvás között), így nem volt kedvem a félkész sort befejezni. A teflontűvel pedig ezt a gyapjút nekem kín szenvedés kötni. Így alig vártam, hogy kész legyek vele. És persze megint elfelejtettem strigulázni, hogy hányszor ismételtem a mintát. Jó lenne pedig rászoknom ezeknél a fejből is köthető mintáknál, hogy legközelebb is tudjam, mit hogyan készítettem.
Azon gondolkoztam kötés közben, hogy a tolnai gyapjúból még nem is kötöttem eddig olyan igazi normális méretű kendőt. Mind a Baltic, mind a "sivatagi csoda", mind pedig az Ene's scarf valami plusz dologgal megnöveli a fonalfogyasztást. Ebbe egész pontosan 16,7 dkg fonal ment bele.
A kendő ajándékba készült, ugyanis május 1-én vendégségbe hívott minket egy nagyon kedves házaspár, ahol a férj az én párom "munkabarátja". A feleséggel talán kétszer találkoztam, így még nem sok mindent tudok róla. Annyit tudok, hogy a haja szőkésbarna, ezért választottam ezt a színt, szerintem illik a hajszínéhez. Ennek a színnek amúgy sem lehet ellenállni, legalábbis nekem nem sikerült. Rögtön rendeltem is utánpótlást, hogy a készletemben a kb. fél kg mennyiség meglegyen. Biztos, hogy fogok kötni belőle magamnak valamit.
A fotós tehetségem ismét rejtve maradt, alig sikerült ezt a néhány, talán normálisnak mondható fényképet elkészíteni. Most nem süt ezerrel a napocska, (még korán van), vakuzni pedig nem akartam, mert az nem adja vissza jól a színt.

Most úgy döntöttem, hogy ablakpucolásba kezdek, remélem, nem ragadok itt sokáig. Mert a gyakorlat általában ez, így miután kiblogolom magam, már rohanhatok a napi dolgokat intézni, az extra dolgokhoz pedig már nincs kedvem:o)))

11 megjegyzés:

Jucus írta...

Jajj, ez is annyira gyönyörűűű! Hogy tudsz ilyen ügyes lenni?:o)

Melinda írta...

SZÉPSÉGES!!! A minta is és a fonal is! Randa, irigy banya lettem...:D

Névtelen írta...

Nekem már csak egy vágyakozó sóhajra futja.....
Hogy lehet két nap alatt megkötni egy ilyet???

Anice kötős blogja írta...

Tök jók a képek és a nőci biztosan örök barátságot akar majd tőled amint meglátja az ajándékát!

ercsu27 írta...

Hihetetlenül szép!

Mindig elcsodálkozom, hogy ez a minta mit hoz ki a fonalból. Álomszépséges ez a bordó!

Kati írta...

Gyönyürű lett ez a kendő is!!!

Naomi írta...

Ámulatba ejtően csodálatos!!! :o))

Moncsi írta...

Valahol elveszett az előbbi megjegyzésem, küldtem @-t, mielőtt ezt láttam volna. Válságkezelés: orvosolva! Ez a szín nagyon szép, még én is rendeltem. A minta és a szín együtt: tökéletes, és akkor még meg sem dicsértelek túlságosan. Puszi

Kriszta írta...

Csodaszép lett ez a kendő (is) :)

Amanda írta...

Nagyon szép lett, a fonal is a minta is csodás!

Névtelen írta...

Ezt a kendőt én is örömmel elfogadnám ajándékba, szépséges!

Manapság annyira nem divatos ajándékot adni, pláne nem kézzel készítettet, szóval szerintem ez egy nagyon szép gesztus tőled.