2010. szeptember 29., szerda

Néha kötögetek is:o)

Olykor-olykor kezembe akadnak a kötőtűim is. Éppen ideje volt már, hogy az augusztus 10-ei bejegyzésemben bemutatott kendőkezdeményemet befejezzem végre. Lassan aktualitása is lesz, hisz kora reggel már fázik a nyakam. Ez a kendő amolyan "csak úgy a nyakamba dobom" fazon és minta, semmi extra csipke, de mégis mutatós. Főleg a széle, amit kissé nönésítettem, amíg tartott a fonalam. Igaz, icipici gombócka maradt, ami egy horgolt virágkitűzőként fogja végezni.

Tudnivalók a kendőről:
- fonal: Melinda csodaszép színekre festegetett 100 % superwash merino fonala - 400 m/100 g
- kötőtű: 4,5-es KnitPro tű
- súlya: 86 gr (ebből 60 gr megy a fonalfalóba)
- minta: innen az Azzu's Shawl; egyébként nagyon tudom ajánlani ennek az Emmának a mintáit, tökéletesen illenek a "nagyon színátmenetes, kontrasztos, milyen csipkéset is kellene belőle kötni" fonalakhoz. Mivel ráhajtások tömkelege van a mintákban, csipkekötés érzetét keltik, ugyanakkor a fonal színei tökéletesen megmutatkoznak.
- méretei: 50 x 162 cm, jó kis szárnyas kendőcske, most ezt a fazont szeretem:o)
Egy egyestés projekt, Ercsu magyarításában, köszönet érte!

- fonal: Barka Felhő Havanna színben, merénylet áldozata, ugyanis duplaszálával kötve
- tű: 4,5-es KnitPro
- súlya: 66 gr
- méret: normál női fejméret:o)

Rövid története: az eredeti leírás szerinti méretben készült, ugyanis nem volt kedvem próbakötni, méricskélni. Az ajánlott vastagságú fonalam nincs itthon olyan színben, ami Tündikémnek tetszene (minő furcsaság:o), így azt gondoltam, összefogom az amúgy is téli kollekciónak (sapka, sál, kesztyű) beszerzett barkaságot, és lesz ami lesz alapon bökögetni kezdtem. Érdekes lett a textúra, már-már merevnek mondható, remélem, nem nyúlik meg és kellően melegíteni is fog.
Mivel az elmúlt napokban Nöné-túltengés volt errefelé, egy ideig kész munkával nem jelentkezem. Ennek oka pedig a fotón látható csivert-csavart pulcsikezdemény, barkaságos Felhőből:o) Jó kis minta, bealvás kizárva, odafigyelés ezerrel. Remélem, hamarosan elkészül, ugyanis a fejemben számtalan megvalósításra váró ötlet lakozik még, meg ugyebár fonalat is kellene falni.

13 megjegyzés:

Irenka írta...

Nekem nem tűnt túl soknak a jelentkezésed, mindig szívesen olvasom a bejegyzéseidet :).
A kötömények nagyon szépek, a kendő igazi, Nönésen-tökéletes munka. A pulcsit is kíváncsian várom, bár látom, jókora falat lesz.

Nina írta...

Sahal und Haarband sind wunderschön geworden:-)

Liebgrüss
Nina

Anice kötős blogja írta...

Figyusz, itt unatkozom, ha nem írsz.
Én is elmentettem a kensdőt, mert néha sokkal hordhatóbb az egyszerű mint a túl mintás, a tied nagyon tetszik a Melinda fonalából. A hajpánthoz nem tudok hozzászólni, mert nem hordok és a lányom sem ilyesmit. Azt mondd meg jó volt-e kötni a felhővel?
A pulcsi mintája meg király, hogy mihez nincs türelmed, irigyellek.

Amanda írta...

Örömmel látom, hogy a háttérben azért csattogtak a kötőtúid. Szépeket készítettél: A csavartad különösen tetszik, mert én inkább csavart párti vagyok. Esetleg láthattam nálad?

nöné írta...

Köszönöm, Lánykák!

Anice: szeretem a Felhőt, bár így dupla szállal nem olyan jó volt vele dolgozni, mint ahogy most a szürke pulcsit készítem. Imádom ezt a fonalat!

Amanda: Te kis szemfüles! Láthattad, ott a fotel karfáján.

Timici írta...

Nagyon szépeket készítettél!:o)
Az Azzuval már régóta szemezek én is, de nem most jött el az ideje, most sapka, kesztyű idény van.:o)))
Csvart mintás pulcsi csodaszép lesz, nagyon szeretem ezt a színt, vettem én is;o) és a mintája is nagyon szépséges.

Maria írta...

Mi az, hogy Nöné-túltengés? Tessék csak szépen kötni és mutogatni, hogy a szegény kevésbé turbókezű egyszerű mezei halandókat megüsse a guta a to-do lista végtelenségétől.

bucilla írta...

Gyöngyöm, ahogy ezt a klassz listát elnézem, eddig sem aludhattál be túl gyakran a kötés felett;)
A kendő szuper, ez pont az a vastagság, ami ebben az időben éppen kell, laza, de mégis melegít, és óv a csípős széltől is. A Sapka nagyon szép, hiába a felhő, az valami álomszép fonal.
A csavart pulcsihoz kitartás, gyönyörű a mintája!

zsoka írta...

Hú de sok mindent készítettél,te sem ülsz karba tett kézzel:-)))

KreativShop-blog írta...

Tetszik ez a kendőcske, meg is jegyeztem magamnak a mintáját. A fejpánt is tervben van nálam is, de én simán akarom a felhőből megkötni nem dupla szállal, és szeretnék hozzá valami nyakmelegítőt, baktust még nem tudom. Az ilyen tekeredős pulcsikat meg imádom, szuper lesz. Pont olyan nagy nyakkal kötöd?

KreativShop-blog írta...

CSilla voltam az előző csak a másik felhasználóimmal.

Kicsianya írta...

Te is meglehetősen "termékeny" vagy.
Sejtettem, ha egy darabig nem jelentkezel, egy kazal kész munkával bukkansz majd elő:)
Egyik szebb, mint amásik!

gromine írta...

Milyen sok szépséget készítettél és ilyen rövid idő alatt.
Nagyon tetszik a fejpánt.